Wednesday, October 31, 2007

Taks... Renkames vyna!

O jus nesusimastet, kodel as begyvendama Prancuzijoje tiek laiko apie vyna net neuzsiminu? :) As pati tik dabar ta suvokiau. O paskutine para pagrinde buvo skirti apsivietimui vyno srityje! Ne tai kad as labai noreciau, ne tai kad man tai labai idomu, bet o ka daryt kai nuejes i parduotuve alaus vietinio jau nebenoris, eini i 6gubai didesni vynu skyriu ir... bandai pasikliaut savo instuicija?!

Ne, tai bloga praktika. Bandai daryt stai ka (dziaugiuos, kad jau bent skaityt +/- ismokau prancuziskai):

  • identifikuoti regiona, is kurio kiles vynas. Probelma - juk nzn jokiu regionu, nuo ko pradet?
  • ziurineji pagaminimo metus. Turint omeny, kad vynas cia kainuoja nuo 1.5e ir kainomis iki 3-4e - didelis pasitinkimas, tai pamacius 2002m vyna uz 3e pradedi abejot situom kriterijum
  • pasirenki vynuogiu rusi. Deja, tik vakar parduotuvej sugalvojau sita kriteriju. Bet praktiskai man tas nepasiteisino kol kas. Gal del to, kad pasirinkau misinius
  • apsiziuri prie ko tinka vynas - paskutinis kriterijus, kuri buvo imanoma sumastyti is vyno etikeciu :)
Taigi, eilini karta nusivylus ir uztaikius ant labai jau sausu vynu, nusprendziau edukuotis sitoje srityje, nes kitaip tektu mest gert! :D (na ok, radau is saldu balta vyna cia, bet ji kazkaip retai surandu, be to jo daznai neiseina gert).

Ko as griebiausi tai google ir mano nuostabai atradau vynogidas.info svetaine! Po keliu valandu praleistu ten pasijautau padariusi dideli zingsi i prieki vyno issirenkimo klausimu :) Nors dabar gal vistiek nieko gero neissirinkciau, bet bent zinociau kaip pradet degustacija ir atrasti Prancuzisko vyno skonius, kurie man butu prie sirdies. Vienas idomus dalykas apie vyna, kuris man iki siol lieka nezinomas tai kaip issirinkti bent jau ne sausa vyna, kurie sudaro dydziausia vynu dali. Deja, i sita klausima as dar nezinau atsakymo. O begyvenant Lietuvoje as atsakyciau paprastai - perskaityt etikete ar kazkas pan. Paprasta, ane? Galit pamanyt, kad prancuzu k. taip ir nepramokau :) Bet kad jie cia nieko panasaus neraso, nera tokio kriterijaus ant vyno etikeciu! Todel reikes degustuoti, bet bent jau dabar vynuogiu rusyse pradesiu gaudytis ir zinosiu ko galima butu ir vengti, o ka geriau rinktis. Besidalijant cia su jumis patirtimi, prisimenu kaip ne uz ilgo pries man isvaziuojant is Lietuvos, dovanu buvo gautos didziules vyno taures is Marciaus&Agnes, kurie tada man buvo sioks toks sokas. Bet dabar as galiu prisipazint, kad galiu pilnai ivertinti tos dovanos verte ir tauriu prasme :) Manau Agne dabar tures proga gerai pasijuokti is manes cia pasimetusios tarp vynu ir vos vos besigraibancios lentynose, bebandancios issirinkti ka nors saldesnio, kaip esu pripratus... Ech, na bet vynogidas mane gal isgelbes :) Jis tikrai gerai pritaikytas lietuviams, kurie naturalu, jog nieko nezino apie vyna :)

No comments: